Sol Sol Soool

Sista dagen på min sjukskrivning och jag mår Bra! Så himla skönt!
Har inte gjort mycket denna vecka, bara tagit det lugnt och legat på altanen och solat.
igår var det Rix Fm Festival i stan, trevlig tillställning som inte kunde bli mycket bättre när solen stod högt på himlen, nu är det verkligen sommar! Jag älskar det!
Åkte ner med flickorna satte oss i ett öltält, träffade massa trevliga människor och bara njöt av sällskapet.
Stannade kvar där några timmar och sen bar det av hemåt, sov som en stock inatt trots värmen. mycket utvilad imorse när jag vaknade. Skönt!
Blev promenad hem till malin imorse från stan, vi hittade varandra till slut efter en stunds pratade i telefonen och hon listade ut vart hon va. Såå roligt! Du är Bäst Malin!

Nej ut i solen och förbättra på brännan.. senare idag blir det att stå på kärran och lassa hö. Hejja hejja!
Kram på er!

sjukskriven


Jobbade igår på mc för första gången sen jag blev sjuk och det gick som jag hade väntat mig - åt skogen!
När jag slutade vvar jag helt utmattad, klarade knappt av att köra bil hem, när jag väl kom hem, la jag mig i sängen  direkt och kallsvettades och va helt skakis. - Hemskt! så igår kväll tog jag beslutet att ringa läkaren, och det var nog bara bra, belv sjukskriven den här veckan.

Så nu är det  bara att slappa igen och försöka kurera sig!!

Pappa berättade att i helgen blir det höskörd, ska bli roligt! Bland dom bästa sakerna man kan göra på sommaren. När jag var liten åkte jag alltid med i kärran och byggde kojjor av höbalarna.. i år blir de inga kojjor - blir massa slit på kärran! 

Nej nu ska jag ut i solen med en bra bok! 
 


v.26

Godmorgon.
Hade en trevlig kväll igår, åkte hem till Malin och gick vidare hem till Klara. drack te och pratade om allt mellan himmel och jord.
Somnade i malins super sköna soffa och sov gott hela natten.
Kände mig på riktigt bra humör igår, så underbart när man gör det! Känner att jag lever fullt ut!!
 
Jobbat nu på morgonen, målat massa på gården så nu är jag grå vit prickig på händer och armar. Hoppas jag hittar lacknafta så det försvinner.
Ska snart åka vidare till Mc, första arbetsdagen sen väldigt väldigt länge. Hoppas att jag håller mig fräsch och att de inte är allt för ansträngade med förkylningen. Jobbar till 21 ikväll.. så det börjar ju verkligen bra,
13.5h arbetspass! Härligt!

Hoppas du får en toppen dag!
kram

20.17

Skulle verkligen behöva en ny dator.. den kommer dö snart!!
Kom hem från jobbet för en stund sen, och jag bara Älskar mitt jobb! Känns skönt att jag insett att det är detta jag vill syssla med och nu är det bara hoppas på att jag kommer in på skolan!!

Ikväll blir det en tur in till stan, får vi se vad som händer - slå en pling om du har tråkigt!
Imorgon måste jag ringa en hel del samtal - får inte glömmas, kommer emilie bli Gaaalen! Haha
men snart så sitter den där.. inte långt kvar! Ska bli spännande! 
 
Invigde pappas altan idag för andra gången, men idag blev det mer seriöst, bikini på och solen strålade över gården och kunde inte bli bättre när man fick sällskap av flickorna! wihoo! Kommer tillbringa måånga timmar på altanen om jag får bestämma!!

nej hoppa in  i duschen och dra in till city!
Puss o Kram

          

! Lever ?

Hoppas alla hade en underbar midsommar!
Gårdagen va väldigt lång, gick upp tidigt men det var det värt - Kunde inte få en bättre start på morgonen!! =]
Släkten kom hem till oss igår, dom kom inrullandes strax efter lunch.. lekte massa lekar, pratade allt mellan himmel och jord! Hur trevligt som helst!
Bilder kommer upp senare .... 
fortfarande förkyld och nu börjar jag bli Riktigt trött på det! Låt mig bli frisk!!!

nej får bli en bättre uppdatering när klockan är lite mer på det här dygnet, orkar inte riktigt tänka!

godnatt

För att jag är bäst!

Jaha ..sitter man här igen då.. Blandade känslor efter kanske sista jobb passet på ridskolan.!
Kanske inte får träffa mina elever någon mer gång, men jag hoppas och vet att Johanna kommer ta hand om dom.
Fick en fin blomma av en av grupperna och en annan blomma av en  tjej i en av de andra grupperna jag har.
sen fick jag en sommarpresent av ridsportsförbundets styrelse en tröja! Mycket skön. Bild kommer nedan!

Idag känner jag mig mycket piggare! =) Underbart så imorgon kommer jag vara social till tusen med mina släktingar. hoppas att det kan vara uppehåll i morgon så man kan njuta av lantlivet också iaf en gnutta!
Ser framemot morgon dagen till tusen, ska bli roligt att träffa kusierna på pappas sida, vi är väl 10st kanske, och alla andra såklart !

Nu är det inte långt kvar tills jag kommer få svar från skolan - Kom jag in eller inte? Försöker inte tänka på det så ,mycket, tiden rinner snabbare iväg då.
.. jag hoppas att jag får några spekulanter på Tess när jag sätter ut henne på annons, vore skönt att få henne såld så fort som möjligt slippa behöva dra på det så länge...

Nu är det iaf hunda procent säkert att jag åker ner till falsterbo i år igen - med samma brudar och även med  grabbarna vi lärde känna. det längtar jag till just NU! bara solen kan glimta fram lite mer så blir allt ännu bättre.

Längtar tills jag blir frisk så jag kan börja träna igen.. kryper i benen på mig! Emser jag lovar dig - snart så kommer jag ikapp  i spåret igen! Pass på .. Haha!

   
  

Torsdag 9.00

Idag blir första dagen på länge som jag ska försöka jobba lite. Ska åka till qvarn och hämta foder till hästarna.
Måste åka in till stan och handla grejer till ett kalas som jag ska på söndag och ikväll blir det jobb på ridskolan. Sista riddagen för terminen och förmodligen sista gången jag kommer ha mina elever, sorgligt! 
nej,  måste skynda mig ut och köra iväg till qvarn.. Jalla Jalla
 


Bilder










   

 




 

nytt försök

"Vi har ett fel efter morgonens uppdatering av bloggverktyget.
Det yttrar sig när man redigerar ett utkast och skall publicera detta.
Felsökning pågår. / Blogg.se-teamat"

...
så nu ska vi se om  det går bättre den här gången.
Imorse när jag vaknade kände jag mig mycket piggare, klarare i huvudet och inte alls lika tung i kroppen.
Jag började genast göra en "ToDo lista";
Städa stugan (Endast för att farfar ska bo i min stuga under midsommar)
Slänga ut prylar som jag inte vill ha längre
Dammsuga
Städa badrummet
Torka golv
Torka ur kylskåpet
Damma övriga ytor
... man kan ju tro att jag inte städat på länge och det finns ju en viss saning i det, men stugan är på 20kvd och blir skitigt så fort jag sätter min fot här inne. Hopplöst, otacksamt! - Därför är det bra att man blir tvungen att städa ibland!

Det jag har gjort hitills är att jag slängt ut prylar jag inte vill ha längre, sen organiserade jag hästgarderoben (som Inte stod på listan).. dammsugit, torkat ur kylskåpet, dammat litegrann
Tog sen en promenad ut till stallet för att leka lite chef - Pappa sa åt mig.
Fick se att hästarna inte hade vatten i sina badkar, så va tvungen att fixa det - kom inte så långt . Blev helt slut av att bara sitta i traktorn och kliva ut och kliva in så jag överlät det till pappa nu på eftermiddan.
Nu har jag sovit i 3 timmar och när jag vaknade blev jag skräckslagen.. har Ont i halsen IGEN!
Nu har jag iaf fått i mig lite energi, pannkakor med banan och mjölk . Mmm!
dags att fortsätta städa.. bilder kommer sen!


Onsdag

Det här är ett JÄVLA skämt!
Skrev alldeles nyss ett lååångt inlägg.. och när jag ska publicera det - Då händer det!
det FÖRSVINNER!
Sur!


Insipirerad!

SHIT! Hade nyss Malin och Marre här, kom och överraskade mig! Mycket trevligt !
Måste säga att Marre har verkligen insiprerat mig till tusen nu ! .. Jag ska verkligen ta Mc körkort! När det händer vet jag inte, men jag ska ta det! Ska bara få ihop pengar och känna när den rätta tiden för det kommer !
Jag är redan helt tagen i riktiga hästkrafter, kan väl inte vara bättre att få sitta på en tvåhjuling med massa hästkrafter !!
Grr ! !

Jihaaa !!

Häst till salu

Nu har hag bestämt mig garanterat och tagit tag i det, Ska sälja min häst!
Någon som är intresserad ?


 Tävlingshäst  med Toppstam

Coruzette är ett mörkbrunt 13årigt sto

e:cortez u: unisette ue: utrillo

som är tävlad upp till LA i dressyr, hoppad upp till 1 meter senaste åren.
3 fina gångarter, plus för traven.

Snäll i all hantering, en arbetsvillig och ärlig häst.

Säljes på grund av studier.







Ego

Idag fick jag mig en riktigt tankeställare, såg mig i spegel och jag tyckte för första gången i mitt liv att jag såg för smal ut!
På ett sätt gick det som ett glädjerus inom mig, jag har segrat över mig själv ! men kände också att nu får det inte gå längre....
I april, det var då det hände, jag började med en diet - varade i 14 dagar.
rikshospitalets diet - Dieten måste följas mycket strikt. Det är inte tillåtet att äta något extra eller annat än det som står i menyn nedan. Om man stoppar i sig något annat än det som står i menyn så ska inte dieten fungera. Tänk på att du måste äta allt på menyn, du får inte heller hoppa över något. Det enda som får ändras är att det är tillåtet att byta ut kaffet mot te.
Menyn kunde bestå av :
Morgon; En kopp te med en sockerbit
Lunch: Två hordkokta ägg, spenat och en tomat
Kväll; Biff 250g med råkostsallad med vinägerdressing
Råkostsalladen bestod av; purjolök, paprika (grön, röd), vitkål = Riktig god!

Ja, vissa ser nog detta som svält, men jag satsade stenhårt och mådde hur bra som helst under perioden.
Och speciellt när jag såg resultat. - jag ville bara mer ! Hade tränat regelbundet i säkert 1 månad och hade inte sett någon skillnad alls, därför valde jag att prova dieten och bryta mönster helt!
Efter 10 dagar, så kände jag mig väldigt slö och ingen ork, så jag valde att avsluta, Mycket för att jag kände att det hade skett stor förändring på kroppen.
Jag minskade 7 cm från midjan, 3 cm från låren och 6-7kg

Sen dess har jag stått kvar på samma, tränat regelbundet 4-5dagar i veckan och jag bara Älskar det! Känner mig stolt över mig själv att jag tog tag i mig själv, nu känner jag att jag kan unna mig en godisbit då och då!!

Mätte mig på nytt idag, för skojs skull, har inte gjort det sen jag slutade med dieten,
Visade ytterligare resultat; - ytterligare 3 cm bort från midjan, 2 cm från låren!!
Känns skönt att man Äntligen är nöjd över sin kropp! .. Jag mår bra!

Måndag 10.20

Godmorgon
Innan jag somnade igår fick jag ett sms av en vän, där det stod att sömn är det bästa om man är sjuk, fin omtanke :]
Tyvärr så känns det inte som jag har blivit bättre under natten, trots 11 timmars sömn.
Pappa ringde och väckte mig imorse, ville kolla hur jag mådde, fick knappt inte fram ett ord så blev ett ganska kort samtal, men han kommer nog hem snart med bedövande halstabletter och nyponsoppa, Underbara Pappa!

Börjat på en ny bok - Där regnbågen slutar skriven av Cecelia Ahern.
Det ska jag syssla med idag, sen ska jag nog jobba lite, dock endast vid datorn  - blir inget ansträngande!




20.05

Legat i sängen sen tre i eftermiddags, mår kasst.
Borde äta någonting,har inte ätit sen imorse.... hela den här veckan har varit katasrof, fixar inte att äta när jag är dålig och framför allt inte nu när jag knappt kan svälja, skulle vara skönt med glass, som dämpar brännan i halsen... men något sånt finns inte hemma tyvärr.
Sjukanmält mig från jobbet, har fått feber igen dessutom.
Tillbaka in i dimman, Godnatt


Galen

Söndag 10.00

Fortfarande morgon, och jag har redan varit vaken i 3.5 timme. Puh. Stalljouren hemma på gården - man måste göra sin plikt.
Helgen har varit bra, fredags blev en ganska omtumlande dag. Vågen kom över mig igen - denna gången ramla den över mig med en duns, hade inte en chans att skydda mig. Där stod hon - känslorna vällde över, jag ville vara stark, men bröt istället ihop. Helvete! Så som jag byggt upp min vägg i 2 år.
Många timmar gick åt att ventilera och diskutera på kvällen,
sen blev det myskväll med Bästa Emilie, rätt sen myskväll den tog sin start 23.30 :]
kvällen slutade ytterst perfekt, sov väldigt skönt den natten!

Lördag, steg upp Tidigt, stalljour. regnet har lagt sig som en bris över västerås, så nu börjar leran ta sin form här ute på landet, bara gegg! Fy!
Va ute på en ridtur på morgonen i skogen, mycket mysigt.
 Vid lunch åkte jag ner på stan med emilie, hon skulle shoppa och jag skulle bara vara support och hålla min plånbok stängd, men ack. Köpte en ny klocka, en tshirt och 2 par skor. bilder kommer kanske upp senare. Kände att jag kunde unna mig det nu när man för en gångsskull ha lite pengar över, Wihoo!

På kvällen blev det att åka in till stan, träffa trevligt folk. tänkte att jag skulle ha varit nykter.
Halsen mådde inge bra- sådär precis på gränsen om den skulle bära eller brista, men eftersom jag är en sån klen satmara så föll jag för grupptrycket - ett glas vin kunde jag ju iaf ta ! Mkt gott, hade sovplats så .. klart man tackar ja till ett glas vitt!
- kvällen fortsatte, den avslutades på bmb, blev massa dans och träffade några människor som jag inte sett på länge, Mycket skoj! Hade dock ingen röst kvar när vi gick hemåt, fy fan och det känns idag, bränner i halsen, stämbanden har fått åka av....

Igår va det iof en mycket givande kväll, jag lackade på en riktigt jävla skata till brud. Inte lätt när grabbarna får ragg på yngre tjejer än hon själv - men jag kan inte förstå vad jag har gjort den bruden? Konkurent?
Träffar jag henne igen, så vet jag inte vad jag gör! Minsta lilla hon öppnar munnen och är spydig då jäklar ska hon veta att hon lever. Bitterfitta!
men sov gott inatt också .. Haha!

från ingenstans

igår kom det som en våg över mig - har varit glömt länge, sopat undan det längst in i garderoben - men gick inte att hindra - bara vällde över!
Från ingenstans ? Varför ..
Kan det inte få vara glömt, bara vara ett minne blott ?
 "Jag vil inte se det mer, jag vill inte minnas men även om jag blundar så finns det alltid där"  (ur boken 14 år till salu)
Känner  igen mig så väl ..
varför kan man inte få backa i tiden och förhindra så det aldrig hade skett... Varför ?

Onsdag

sjukling .. legat i sängen i stort sett hela dagen.
Hopplöst!

Men de som är så skönt när man är sjuk att man hinner göra de saker man aldrig hinner göra i vanliga fall, läsa tidningar och böcker och  bara vara!
Åkte in till Ica och handlade 2 tidningar (equipage -hästtidning och skvaller tidning), en bok (14åring till Salu)

Idag har jag funderat en hel del på framtiden, hur kommer det se ut ?

nej burra ner sig i filten och läsa lite kändis skvaller, Mmm.. Lite sällskap hade inte varit fel - tråkigt att vara sjuk och alldeles ensam..

Måndag

Måndag; Jag känner verkligen hur lite energi jag har, usch mår inte alls bra, kroppen är öm och halsmandlarna är svullna.. Förhoppningsvis kommer det här aldrig slå ut, eller så blir det väl som förra året liggandes i en vecka. ?

Jobb idag på Mc, hela långa dagen. Innan jag börjar ska jag ta en sväng till Ikea och kika på överkast till min säng - wiho!
Det var det bästa jag kunde göra, igår fick jag tokryck och rev ut det mesta i stugan, tog ut matbordet, slängde ut den trasiga byrån och bar ut soffan och ställde in en säng i stället. Kunde inte bli bättre! I går kväll när jag la mig - då njöt jag.

Hinner inte så mycket mer nu, dags att slänga sig i duschen och dricka te.
Ha en toppen måndag, solen skiner här i västerås!


Stabilt

Gårdagen sög riktigt ordentligt, va på så himla dåligt humör! Usch, och inte blev det bättre när jag va tvungen att åka ner och jobba 1.5 timme nere på stan med alla alkoholdruckna människor.
Och att jag dessutom skulle gå upp vid halv åtta imorse, när man slutar klockan 3 på natten! Puh!
Väl hemma igår så kunde jag inte sova, är så uppe i varv när man jobbat, så somnade inte förens vid kvart över fyra.
Jag kom inte upp när klockan ringde utan vaknade vid kvart över nio, då var det bokstavligen bara att slänga sig upp och klä på sig, för kvart i tio skulle jag träna med hästen. Helvete ekade det i mitt huvud!

Nu är jag iaf vaken, och hoppas jag håller mig pigg inför kvällen, får då blir det galajj med flickorna på E.
Men innan på schemat så ska jag in till stan gå 5.an med emser och sen bär det av till jobbet vid halv fyra.!

Ha en toppen lördag !
See Ya ;)

Fredag

Jobbat helt själv i stallet i dag på över 2 månader, kändes konstigt och trodde jag skulle vara klar efter lunch någon gång, men det tog mig bara 3 timmar att;
* Fodra 20 hästar
* Påsättning av täcken (7 hästar)
* Släppa ut 20 hästar
* Mocka 5 boxar
* Fixa mat åt 3 hästar
* Byta vatten
* Plus småpyssel
Riktigt effektiv, Hejja Emma!

Igår kände jag att jag verkligen har valt rätt yrke, så jag hoppas verkligen att jag kommer in på utbidlningen.
Jag njöt när jag stod i ridhuset och hade lektion .. Jag bara älskar det !
Jag ska verkligen satsa på ridläraryrket, jag har så många planer - tack vare  pappa kan jag smida dessa planer också!
Igår var jag dessutom vikare så  jobbade en timme längre än vanligt, oerhört kul, hade lektion för 5 killar i åldern 10 - 12 år, stört sköna.

usch, fryser ...

Idag blir det jobb på Mc, 17-03 - helvete vad trist. Imorgon ska jag dessutom upp Tidigt. Buhuuu!
Man kan ju hoppas att det är någn rolig människa som kommer in på Mc och förgyller natten en liten gnutta.
Imorgon blir det träning med Tess för Eva- Maria, sen är det jobb på ridskolan 2 timmar, barnkalas med 10st 10åringar, på kvällen blir det lugnt med en utekväll med Emser o Emilie - hoppas att det blir varmare ute.
På söndag, blir det att gå upp tidigt, ska vara på möte vid 9 på ridsportens hus, sen blir det jobb, barnkalas med 17st 7åringar - Puh! efter det ska jag på strömsholmstävlingarna med DUS (distriktetsungdomssektion) , Hoppas jag verkligen på fint väder annars struntar jag nog i det!

Nehe, kanske bör ta sig i kragen och släpa sig ut, så jag hinner sova lite middag innan jag ska in till stan och motionera med Emser .. :]




Fakta

Det du inte vet om Emma ....

Vilken svordom använder du mest?

- Helvete


Äger du en iPod?

- Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
-
06.00 eller 06.30 måndag - fredag


Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?

- Äger inga flip - flop´s

                                                           
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
- är ingen linslus, men både och

Vilken var den senaste filmen du såg?
- Änglar och Demoner

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
- Hm, vet ej. beror på hur mycket pengar jag vinner?

Har någon någonsin kallat dig lat?
- Pass ?

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
- Behövs inte, kan somna på beställning

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
- Äger ingen CD spelare

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
- "Vanlig" laktosfri mjölk

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
- Nä ?

När var senast någon stötte på dig?
- Hemligt

Vad åt du till middag?
igår - grillat kött med pasta sallad

Använder du huvtröjor?
- Det händer

Kan du vissla?
- Jahaarå


Har du någonsin deltagit i en demonstration?
- Nix

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
- Virvelvinden och berg o dalbana

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
- Ja annars vore det konstigt?

Vilket riktnummer befinner du dig i?
- 021

Tittade du på tecknat när du var liten?
- Självklart, det var ju ett Måste

Är du blyg inför det motsatta könet?
- Ibland - ibland inte


Vilken film kan du alla replikerna till?
- Absolut ingen..

Äger du några band T-shirts?
- Hade en FIVE t-shirt när jag var liten, men den slängde jag

När flög du senast?
- Förra tisdan, när jag hoppade med Tess (min häst)


Läser du för skojs skull?

- Nja, inte för skojs skull utan för att det är grymt avkopplande

Pratar du några andra språk?
- engelska

Har du gråtit offentligt?
- Ja, många gånger

Har du en stationär dator eller en laptop?
- Laptop

Vilka gör du, önskningar eller planer?
- Både och

Försöker du alltid lära dig nya saker?
- Ja, hur ska man annars kunna klättra på kunskapstrappan?

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
- Ja, tatuering. Måste boka tid ..

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
- Nej absolut inte

Kan du kasta macka?
- Japp

Har du någonsin varit på Jamaica?
- Nej

Vad har du med dig in på bion?
- en vän, en påse godis och bubbelvatten

Vem var din favoritlärare?
- Sofia på kopparlundsgymnasiet

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
- Haha, annan ras?

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?

-  Skulle jag kunna göra

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
- Media

Gillar du att flyga flygplan?
- Skräckblandad förtjusning

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
- Få mig att le

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
- Hm .. Ja

När sov du senast på golvet?
- Minns ej?

Vilken är din favoritdrink?
- Föredrar vitt vin


Gillar du din boendesituation?

- Det funkar men det är absolut inte det optimala

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
- minst 5 timmar

Äter du frukost dagligen?
- Ja, bästa måltiden på dagen

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
- Behöver jag ens svara på frågan?

  Stort Ja!

Hamnade du ofta i trubbel för att ha pratat under lektionerna?
- Nej, hände aldrig

Vilken är din favoritfrukt?
- Banan

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
- Nej

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
- 22

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
- Både ja och nej

Tror du på liv på andra planeter?
- Ja

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
- En på jobbet

Tror du att Gud är man eller kvinna?
- Både och?

Vad var det senaste du åt?
Knäckebröd med ost och gurka på

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
- Samma kön

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
- Jag föddes 7 veckor för tidigt, så jag var väldigt emmlig, därför fick jag heta Emma.

Gillar du senap?
- Ja

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
- Kom igen Emma, du fixar det här, allt löser sig

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag säger bara NEJ!

Sover du på sida, mage eller rygg?
- På alla tre vis

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
- Hm, pass

Har du någonsin köpt något från eBay?
- Nej

Tycker du om att krama folk?
- Det är mysigt!

      
Skulle du säga att du är trendig?
- Lagom trendig

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
- Beror helt på situationen

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
- Hm, ingen tror jag

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
- Star Wars, vad är det?

       
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
- Nej, jag gör exakt likadant själv

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
- Matteböcker och litteraturböcker som är verklighetsbaserade

Tycker du att du är attraktiv?
- Ja

Vad är du allergisk mot?
- Pollen, gräs, katt, hund, damm, halm, hö

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
- Kör på bara ..

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
- Nej ? bara jag slipper veta vad det är för kött


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
- Leo, om jag hade fått välja


Lill lördag

Sov oerhört dåligt inatt, frös och drömde massa konstigt, vaknade hela tiden med ett ryck.
Men konstigt nog känner jag mig pigg idag, kom för en gångs skull upp i tid, så jag hann jobba en stund i stallet och red ut en sväng i blåsten med tottohästen, Hade vinterhandskar på mig - behagligt! : ]

Jobb på Mc idag också, fast en kortis - skönt!
Efter Mc, är det dags för Gokart om vädret håller i sig, ska ha lite avslutning med personalen på ridskolan, sen avslutar vi kvällen med middag hos chefen med ett glas vitt. - Trevligt!

Ha en toppen dag kära vänner!

Jag och min stjärna  



Natt

Förstår inte vad det är som håller mig vaken? finns ingen ro i kroppen?

Va ute och gick med emser idag efter jobbet, gick 5 km på björnön - och idag tog vi ett nytt spår för att variera oss, och Satan det var mycket tyngre. Såna backar, galet! vi joggade upp för en av backarna de va inte nådigt va det kändes i benen, tur att man har lite styrsel i dom, annars hade man rullat baklänges, Jisses!

Imorgon blir det en springtur och ridning på morgonen och då ska jag tusan ta mig upp ur sängen. sen blir det kort pass på Mc, sen personalmiddag med ridskolan, ska fixa skjuts så jag kan ta mig något glas vin på middagen vore guld!

...... Nej försök hamna i dvala nu, God Natt


Tisdag 10.25

Usch, känner att jag är på väg att bli förkyld, haft ont i halsen sen i söndags.. Bara hoppas att det försvinner!
Idag försov jag mig - IGEN .. förstår inte vad som är problemet? Vaknade halv åtta men kom inte upp ur sängen förens åtta .. Hjälp mig!
Igår var den underbaraste dagen på länge, var ledig från Mc, jobbade  bara hemma på gården på fm och det var Strålande sol, så lovley, brände mig lite då jag envisades om att ligga och sola.. men de va de värt idag är jag iaf brun :]
Var flyttgumma åt syster, bar upp hennes säng 4 våningar - trodde jag skulle sjunka under jorden - det va grymt tungt. men kände mig grymt duktig efteråt,
Tränade med hästen igår också, gick så himla bra, men har iaf bestämt mig för att sälja henne - så snart finns hon ute i cybervärlden och i tidningar - spännande!
Avslutade gårdagen med att promenera 5 km med emser, och åkte sen vidare för att hälsa på Laban, trevlig kväll! Tackk vännen!
Idag blir det jobb enda fram till 20.00, sen blir det ut i spåret med emser idag igen, bara hoppas att regnet håller sig borta.
Nej nu är det dags att rappa på..
Ha en toppen dag!


RSS 2.0