Tisdag 17.30

Nu känner jag mig motiverad igen, var för några timmar sedan iväg till skrylle, (ställe med massa motionsspår)
och sprang femman, gjorde det på ca 30min, känner mig rätt nöjd med tanke på att jag inte tränat på ca 3 veckor.
Imorgon ska jag nog bara ta en promenad och se om träningsvärken släpper från söndagens innebandy, dras fortfarande lite med den.

I övrigt har jag varit och handlat och lagat mat, så nu ska jag sätta mig ner och plugga en stund, känner mig trött så ska nog lägga mig efter Idol... Jag har min favorit :]

Idag har jag och Selma bestämt vårt projekt i Hippologi, som ska vara klart innan Jul. Vi ska skriva om förebilder inom ridsporten. Riktigt intressant!!

På fredag ska jag och Selma klippa våra skolhästar, ska bli spännande och se hur det går - hoppas dom är snälla!

Nej tillbaka till pluggandet!
Kram

Måndag 22.49

Ännu en kväll som jag inte gått och lagt mig tidigt.. vet inte vad det är som håller mig uppe ?
Kollat på Idol med Selma, Camilla och Charlotte idag, super trevligt!
.. och ja Selma hon håller stenhårt i sin plan v.43 .. spännande! Hahaa. ?

Pratat med min Emser idag, så nu är det definitivt bestämt att hon och Emmy kommer och hälsar på v.44!! Wiie!
Längtar verkligen! Tjohoo!!

Har sån fruktansvärd träningsvärk från gårdagens innebandyträning på 1.5timme..
så imorgon bitti ska jag ta mig ut och springa 3km så hoppas jag att jag blir av med den!

nej nu sängen.
Kram o Godnatt!




Saknar er flickor <3


Söndag 22.32

Gårdagens kväll blev misslyckad för min del, slocknade vid halv ett på asvh, fick dricka häxblandning när vi körde ölspelet, vilket satte igång varningsklockorna.. Hej o hå!

Vilket resulterade i att jag har varit väldigt seg idag, vaknade vid halv tolv i Sofias säng, tack ännu en gång för att jag fick sova hos dig! Uppskattades, vet inte hur min färd hem hade gått annars, rasat i kävlingeån och behövt simma igen.. ? inte helt omöjligt!!
Vid halv fem idag kände jag mig som den vanliga emma, och kunde påbörja dagen med att äta en pizza med mirjam och hennes pappa.
kakan på det så åkte jag och spela innebandy med lite folk... det var trevligt, känner nu vilken träningsvärk jag kommer att ha. Halleluhja!! Så klockan står på 07.00 imorgonbitti, så jag tänkte ta mig ut och gå så träningsvärken förhoppningsvis försvinner.

Imorgon börjar vi äntligen körningen seriöst, vi har fått våra egna hästar, men bara 3veckor kvar till examen.. Tjohoo, spännande!
Ska ta kort på min stjärna, Isur är hans namn!!

Pratat med familjen idag, fick en klump i magen när jag kände hur mycket jag saknar dom! Maja tränar stenhårt med Kakan, ridit LB.1 programmet ihelgen, vilken stjärna hon kommer bli, min älskade lilla syster!!
Dags att åka hem och hälsa på snart kanske.. v.44 åker dom utomlands, kanske tar mig hemåt någon vecka senare.. Får väl se hur schemat ser ut.

Nej bums i sängen och läsa hästens naturliga beteende, tentan är snart!!

Godnatt!!


Lördag 14.11

God eftermiddag!
Nu har jag lyckats ta mig upp från sängen och soffan, känner att det är dags att börja ta tag i lördagen, känns rätt segt, men måste göras!

Hade en halvledig dag igår, så jag åkte in till Lund och shoppade inför gårdagens utgång.
Känner mig nöjd över mina köp, nya jeans, t-shirt, pumps, parfym, foundation, concealer, hårspray, Telia mobilt bredband (HEJ DÅ 3!!!) och alkohol!! Lovley...

Gårdagens utgång var grymt lyckad.. Det var förfest hos oss på Fredhem, vi var nog 10 tjejer!
Åkte in till Lund och dansade hela natten lång, det är underbart att uteställerna har öppet till 3 ist för 2 som hemma...!! och äntligen fick jag köpa mig en appeltini (?) och slog till på en rosapanter också, MUMS!!

Står mellan valet och kvalet hur jag ska göra ikväll, ska jag ut eller inte?
Men det är ju en anings lockande också... man vet ju vad som väntar på asvh .. !! eller hoppas iaf!! Män män män! Thihiii!!

Nej nu ska jag dra mig till stallet..
See ya


Onsdag 17.02

Haft en lugn dag, gick i skolan på förmiddagen, sen varit ledig hela eftermiddagen. De första timmarna spenderade jag inne i smedjan och kollade när Maja skodde sin häst.. Spännande faktiskt!
Åkte och handlade med Mirjam och nu sitter jag här framför den lilla fyrkantiga vännen.

Ska alldeles strax laga mat åt mig och Mirjam, blir pannkakor på menyn. MUMS!!

Idag fick jag helt plötsligt ont i ryggen igen, jobbigt, ska smörja in mig med super salva så hoppas vi att det försvinner..
Imorgon är jag HELT ledig! Behagligt, ska tvätta och plugga hela dagen och ta hand om Camillas 4åring , tors, fre o lördag. Ska bli kul.. Hoppas jag sitter kvar den här gången, haha!

Ikväll blir det Idol med Selma, mysigt!!.. Idol är mitt nya schemalagda program som jag MÅSTE titta på!
Dissar bion ikväll och kikar idol istället.. ! Yes!!

Nej nu ska det blandas smet!
Kram


23.28

Haft en mycket innehållsrik kväll på flyinge. Jens är nog den roligaste föreläsaren jag lyssnat på och shit vilken kunnig Man!! Förstå om han va 15 år yngre! .. :] Galet!
Har aldrig skrattat så mycket, och inte heller fått så många aha upplevelser under 1.5timme.

Precis pratat av mig lite med vänner, känns mycket bra! Känner mig mycket starkare nu och som sagt, knyter påsen och slänger den i sjön...

Kollade på Idol hemma hos dennis o co idag... och jag säger bara det, blivande pojkvännen kom vidare från dagens program! .. Hejja Hejja! [hahahaaa]

Oh ja, ibland får man faktiskt ta och bjuda på sig själv och sina erfarenheter i livet, och selma jag lovar att jag ska ge igen någon gång!! Han är trotsallt den bästa! ;)

Nu ska jag försöka få mig lite skönhetssömn, för klocksn står på 06.30 - ska ta mig en promenad/springtur imorgon bitti!

Kram, Godnatt


Gör ett ryck!

Jaha och tiden bara rulla iväg under fötterna på en..

Nu har jag bott nere i skåne i lite drygt en månad, flyttade in - flyttade ut, flyttade in och bor kvar!
Trivs mycket bra där jag bor nu, fredhem. Vi är åtta tjejer som bor tillsammans, alla är super goa!!

Det har varit en galen månad med mycket nytt och träffat många nya vänner, både två benta och fyrbenta!
Haft inspark, galet!! (bilder finns på facebook), utforskat Lunds utenattliv, kört och ridit massa fina hästar.
blivit ett fan av Idol (inte missat ett enda avsnitt, och jag har hittat min blivande pojkvän)

Jag har lyckats göra illa ryggen när jag hade tappskompetens lektion, måste skriva upp mig på "wall of shame" tavlan. (tavla mellan hippologerna, vem som ramlar av hästar flest ggr) Lyckades flyga av när en häst stegrade, men gjorde bara illa axeln/armen.

Lämnat in min första skrivuppgift på en vetenskaplig engelsk artikel, v.43 har vi körexamen och första tentan är den 8 oktober!

Förhoppningsvis har jag Tess såld snart, varit en familj och tittat på henne, så jag håller tummen och får kanske besked imorgon! ..
I övrigt så saknar jag inte Västerås så mycket förutom familj och vänner.

och allt som hänt, har jag lagt bakom mig.. Jag blickar framåt istället!

Ikväll är det föreläsning med Jens Fredricson, men nu ska jag åka och hämta upp Sofia och skjutsa henne in till Lund!! Håller tummen för dig imorgon !! Wiiie!





RSS 2.0