Måndag - strålande sol

Ny vecka - nya möjligheter
Måndagen började bra, vaknade av mig själv klockan sju, men lyckades somna om en timme till. Sprudlande pigg klev jag upp ur sängen och insåg snabbt att jag vaknat på rätt sida!

Tog mig i kragen och tog en långpromenad med Nenya (ena sambons hund).. solen strålade i ansiktet på mig!
Efter promenaden skrek magen efter frukost så blev en mugg med turkisk yoghurt med valnötter och banan med en kopp te. Lovley!

Energin var på topp så bestämde mig för att vårstäda bilen. Dammade, dammsög och spolade av det värsta på bilen. Men blir att åka till en riktigt tvätt så men får bort allt skit! Så humlan skimrar i solljuset!

I eftermiddag blir det en sväng in till Lund med Sofia, sitta på ett fik och snacka gojja. Mysigt värre!
Men först lunch och en sväng till skolan...

Ha en bra dag! / Love


v. 10

Söndag v. 10

Stalltjänst och ridveckan är över och nästa vecka blir det lugnare! Skönt, är slut i kroppen.
Veckan började bra, hoppning för Ankan, riktigt kul!! Fortsatte sen med tenta i tisdags och dressyr för mette!
Onsdags small det i ryggen, vilket resulterade att ridningen gick sådär - men kämpade mig igenom programridningen för Bo som var riktigt nyttigt och kul!
Torsdags var det hoppning men kunde inte delta då ryggen strejkade, åkte till Malmö och hittade rätt på en naprapat. Som knäckte loss rygg, höfter och nacke.. ska tillbaka på tisdag och se om jag behöver en omgång till. Höfterna är vridna åt olika håll - den ena framåt och den andra bakåt.
På torsdag blir de sjukgymnastik...

På Fredag kommer bror hit och stannar förmodligen till söndag. Så mysigt! <3

har förmodligen fått jobb här nere i flyinge så stannar även kvar i sommar.. lovley!

Nej nu ska dammsugaren fram - här ska det städas!
Sen ska jag hämta bästa Sofia på stationen vid halv åtta! Wiiii

Love / E


Bruksprov!

Bruksprov på Flyinge hela veckan lång! Vilket innebär mycket folk och mycket hingstar! Ska bli riktigt spännande att följa detta evenemang!..

Måndag - ny vecka - nya möjligheter! Skåne land har förvandlas till simbassäng på bara några dagar så fram med gummistövlarna och dags att åka till city och köpa regnställ! Puhu..

Nu vankas det stalltjänst sen lunch - sen föreläsning 13-16! Sen välkomnar jag kvällen med plugg!

Ska nog ringa frisören i veckan och kolla om det finns tid för klippning och färgning! wiie!

See ya!

RSS 2.0