Söndag 23.11

Kan väl inte säga så mycket om helgen - Förutom att den blev precis som jag hade tänkt mig - och lite till!
Igår blev det en ganska hastig förmiddag, timmarna rusade förbi. Jobbade några timmar hemma på gården, sen bar det av in till city, inhandlade alkohol till kvällens party i vagersta.
Sen var det bara att åka hem igen och börja göra sig iordning - åkte hem till Emser och fixade den sista looken tillsammans med Emilie.
Eftersom vi är tjejer så kom vi försent till partyt - vi är såna tidsoptimister, plus att vi körde lite vile.
Ja, behöver inte nämna så mycket om kvällen.... bilder kommer upp.

Imorgon är jag ledig från jobben, förutom några timmar med hästarna imorgon bitti - om det är fint väder ska jag sola, kanske åka in till stan och ta tag i tatueringsbiten. Vi får la se ...
Nu är det dags att hoppa i säng, skönt att sova i sin säng - den är iaf lite bättre än madrassen från natten.

Godnatt Gott Folk!

                               

                

Lördag 08.00

Godmorgon, idag känner jag mig pigg - kan bero på att jag somnade tidigt igår kväll. Låg inne hos pappa och kikade på film - vilket resulterade att jag somnade i soffan och vaknade halv sex i morse. Skuttade upp och gick in till mig och läste änglar och demoner.

I går hände det något riktigt häftigt, såg ett stjärnfall, trots att det inte syndes en enda stjärna på himlen. Trodde först det var någon som sköt upp sån här röksignal - men vem skulle göra det hemma hos oss på lande elva på kvällen?
Det var iaf grymt Maffigt! Såg ut som ett fyrverkeri bara det att stjärnan fall ju ner och inte upp .  

Min arbetsdag igår var också rätt maffig - gick upp kl. 6 igår morse, jobbade en timme i stallet och sen red jag på hästen, efter det var de bara att göra sig iordning för Mc, arbetstid 10- 20. Wihoo! När klockan väl var åtta och jag ville gå hem, va de grymt mycket folk så jag var tvungen att stanna lite yttligare - dock bara 20 minuter men usch jag va så trött - sen fick jag gå iaf :] Puh!

Syster var barnvakt åt lilla syster så vi skulle aktivera oss lite med henne, så vi fick ut i paddocken och spelade fotboll, väckte lite fotbollsminnen, det va riktigt roligt - men man har tappat grymt mycket! [inte så konstigt iof]

Nu har jag bestämt mig, jag ska tatuera mig - så här kommer den se ut med vissa ändringar [har ritat den själv] och ja ... självklart är det en häst! :]


Idag ska jag se till att vara effektiv, ska flytta in hästarna i nya uteboxarna så då ska det fixas och donas med dom boxarna och städa ur dom andra.
Sen bär det av in till stan, hämta ut avmaskningsmedel till alla hästar i stallet och köpa alkohol till kvällen fest.
Vi kommer vara ca 70-80 personer på festen, underhållning blir en trubadur och jag har hört att de ska vara lite tävlingar - skojigt! kan ju inte bli bättre heller - Solen skiner !!

Nej ut till hästarna och få lite mer muskler på kroppen!


Torsdag 23.30

Tidigare idag hade jag en plan på att jag skulle ha lite mystid med mig själv, ligga i sängen och läsa änglar och demoner som jag fått låna av Emser, men sen när min kära vän ringde ändrade jag mig väldigt snabbt ! :]
Emser kom hit ut på landet och vi var ute och gick i kanske 1 timme nu på kvällen, började med en titt på gården och gick vidare sen längs kringelvägarna. Försökte hälsa på kalvar som stod i sin hage, men antingen stod dom blickstilla eller så sprang dom iväg av skräck. Söta djur i alla fall.
Tack Emser för att du ringde och hade tråkigt! :] PERFEKT avslut på kvällen!

Resume från gårdagen
Igår var det en Låååång dag för min del. Antagningsprov för hippologutbildningen.
Start 8.00 igår morse och åkte hem från strömsholm vid 18,00 på kvällen. Det  var en mycket rolig dag, men med pirr i magen och spänningar i kroppen.
Vi började dagen med ett skriftligt prov - vilket gick rent åt skogen.
Efter det hade vi hoppning, red 2 hästar. Båda var mycket trevliga herrar och jag känner mig riktigt nöjd över det mig själv. 

Sen var det dags för Visa häst vid hand, Fick en Jätte stor häst = 175cm hög i manken...
Han var oerhört lydig - han gjorde exakt det jag bad honom om och ibland lite till,  så både jag och hästen kunde stolt gå därifrån.

Intervjun var jag lite nervös över, men kände att jag ska bara gå in dit och vara mig själv och det kan man verkligen säga att jag gjorde.. Blir ibland lite förvånad över mig själv :] 

Dressyren, red 2 hästar här också, fick rida samma häst som jag hade vid visa häst vid hand. Den gigantiska herren :]
Det var däremot en klurig häst att rida, inte alls mellan hjälperna, bara gick över tygeln i stort sett hela tiden, på slutet började han själv slappna av och komma igenom kroppen.. Hade nog blivit bra om man hade haft längre tid på sig, men här gällde det att vara effektiv. andra hästen jag hade i dressyren va HELT underbar! Vilken häst. Hade gärna plockat med henne hem.

Sista grenen hade vi löpning sprang 2,5km jag va så himla taggad inför löpningen, kände att de skulle gå bra och de gjorde det, vi va 20 st som sprang samtidigt och jag sprang in i mål som nummer 2. sprang på 9.49 rätt nöjd, hade kunnat varit bättre .. Hade motvind HELA vägen tillbaka - så tungt! men jag klarade det, ! TOPPEN!

Usch, nu blev jag akut trött, orkar inte skriva något mer, hopp ner i sängen.
God natt
 


Måndag 21.10

Sitter här och skulle behöva göra allt Förutom att sitta framför datorn, men konstigt att man alltid hamnar här! ?
Behöver laga mat tills imorgon så jag har matlåda, plugga - BARA 2 dagar kvar sen gäller det!, städa måste jag också göra, eller iaf plocka in mina rentvättade kläder i garderoben!

Har varit en toppen dag idag, båda jobben gick bara bra, lite trött på allt jobbande just nu, skulle vilja ha semester!
När klockan var vid 15 idag, åkte jag och Emilie till e.tuna och shoppade. Mycket trevligt!!
Hade sån huvudvärk bara, men kopplade bort den så gick det bra att shoppa iaf. Wihoo!

Väl hemma igen så skulle jag ut till pollen och rida, men blev en snabb sväng i stallet, totton har slagit sig så hon fick vila sig i form idag. Så hoppas vi på att hon är bättre imorgon och jag hoppas de är lika fint väder imorgon som de varit idag, för då ska jag ta en ridtur på morgonen. Mysigt!

bild 1. emilie o emma på väg hem
bild 2. linne, örhängen och plånbok
 bild 3. rosa pumps













Måndag 10.00

Målat hela morgonen, har målarfärg i pannan, vore toppen om det kunde försvinna i duschen. Hoppas Hoppas!
Idag är det kort tid på Mc som gäller, sen åker jag, emilie med min nyckelpiga till eskilstuna och shoppar loss.
Trevligt! Tar med mig kameran, detta ska förevigas :p
Idag är det sånt underbart väder ute, Blå himmel och solen skiner så mycket den bara kan - nu känns det som att sommaren är på ingång! Underbart.
Nu har jag bestämt mig att jag  iaf ska ta 2 veckors semester i sommar, åker till falsterbo 1vecka och 1 vecka ledigt hemma. Underbart!! =)

Nej nu är det dags att göra sig iordning, åka och plocka upp emilie sen dags att svettas på flottiga på Mc, Mmm,
I´m lovin'it



Söndag 23.42

Verkar som jag alltid lyckats skriva på samma dagar varje vecka .. Klurigt!
Återigen har min helg varit hur bra som helst !  ...
Har haft städdag hemma på gården i helgen med alla i stallet, vi målade och städade hela stallet och fixade i de nya uteboxarna så vi kan flytta in hästarna .. Wiii!
Vi avslutade den hårda dagen med att ha liten fest inne hos pappa med mat, trevlig tillställning, dock var jag inte kvar så länge, jag skulle in till stan och hänga med Emser. Det var dags att besöka biosalongen . det blev änglar och demoner som fick roa oss på lördagkvällen, men jag tyckte den va sådär - rätt rörig.
Det bästa av allt på bion va en jäkla glasögonorm till kärring som satt framför oss som dampade när jag och emser skulle vika våra godispåsar för att de inte skulle prassla när man gräver efter en godis under filmen - hon slängde en arg blick Flera gånger mot oss .. Jag tyckte de va väldigt roligt så jag prasslade lite extra. Det roligaste va att hon dampade redan Innan filmen började!?? JA det finns människor till allt !

När filmen väl va slut ville vi inte avsluta lördagen med att åka hem och sova -   vi är ju stora flickor nu som får bestämma över oss själva  .. så vi bytte ut bioskorna till partyskorna. Traskade till Å och tog några cider,  gled sen vidare till en hemma fest. Mycket trevligt. 
Jag har dock lovat mig själv att jag aldrig ska dricka Rom och Coca-Cola någon mer gång - Mådde som en kratta imorse.
Vid 18.00 idag mådde jag prima igen, tack vare 2 timmars sömn efter jobbet.
 Avslutade kvällen med Emser, vi åt mat och köpte frysta jordgubbar. Väl hemma hos henne kikade vi på film, den roligaste jag sett! Torkel i knipa.! Så klockren! Haha Tack Emser för att du valde filmen!
När jag åkte hem från henne kände jag mig på väldigt bra Humör,

Jag mår bra!

Godnatt! 

 
 


Fredag kväll

Nu har jag inte bloggat på någon dag, men nu är det dags igen!
Fredag kväll, väntar på mat - pappa grillar - Mkt gott!
Känner mig på bra humör idag, har lite träningsvärk från löpningsrundan igår kväll, körde stenhårt. tränade löpning i backe om och om igen .. sen blev det indianhopp och symaskinen som Hanna lärde mig på jobbet - Och ja det tog! Shit
Jobbar både lördag och söndag, trist - men på lördag ska jag gå på bio - Såå mysigt! Den här gången ska jag använda min gratisbiljett.

Nej, nu ser jag att maten är klar, skriver senare ikväll.
Hej så länge

Ego Emma ...
















......det här gjorde jag Bara för Din skull!


regn

Måndag. - Ny vecka

Resume ....
Helgen har varit super, började helgen med att träffa Emser på stan efter på jobbet på fredagen, vi gick runt och babbla till tusen.
Sen va det bara att åka hem till henne och snygga till sig för kvällens utgång! Så Pepp!
.. Men när jag väl börjar dricka, så strejkar magen till tusen, Sataaaan! Hävde i mig lite lugnare och det slank ner.. sen var det bara att äga dansgolvet med Emser, Emmy, Cicci och Elin!
Lördag blev det en tur till sthlm med familjen, mycket trevligt. Åkte och kikade på Philip som hade föreställning med skolan. Så grymt duktiga, fick tyvärr inte knäppa några kort på dom så kan inte dela med mig av vad jag fick se..
Söndag, sov jag till Elva - vilket är helt galet för min del! men mkt utvilad! pluggade lite inför onsdag nästa vecka, red på hästen och sen var det bara att ladda batterierna för Jobb 16-01.00 ...Phu!

Nu ska jag ut i regnet och ta in min häst, ska senare kväll träna med henne.. sen blir det en sväng ut med löparskorna, en sväng in till stan och handla lite frukt och eventuellt sola.



Fredag

Vaknade som sagt med ett ryck Halv Sex imorse, trodde att jag försovit mig.. men när jag insåg att jag fick sova längre så gjorde jag det :] Vaknade vid halv åtta och kände mig riktigt utvilad.
Allt som jag skulle ha gjort igår kväll, min måste lista i blogg inlägget nedan - gjorde jag när jag vaknade - eller inte matlådan, den ska jag fixa direkt efter att jag bloggat.
Har varit ute och gått och motionerat i 40 min, promenarade först 3.5 km för att värma upp, har haft ont i mitt ena ben i några dagar, förmodligen en sträckning. Avslutade med att springa 3km och det kändes ingeting i benet, mycket skönt.
Börjar jobbet 11.30 idag, efter jobbet ska jag möta Emser på stan, hon ska kika på något att ha på sg ikväll sen ska vi shoppa loss på systemet.

Nej, ner på golvet nu och göra några rygg och magövningar! Hejja Hejja!

Trevlig Helg, kära vänner!
Kram

Måsten..

Ja, inte mycket har jag gjort sen jag kom hem från jobbet -sitter fortfarande med jackan på mig 1.5timme senare, men orkar inte ta av mig den, totalt slut.

Måste fixa rentvätt
                   organisera garderoben

                   matlåda tills imorgon
                   packa väska
                  sätta kameran på laddning
Klockan är nu 23.00 och jag skulle bara vilja lägga mig raklång i sängen, men där ligger all tvätt, och anledningen till att tvätten gör det är för att jag Måste ta reda på det - Annars blir det Aldrig gjort!

Träffade Sanne på stan av en ren slump idag, så vi lunchade ihop, Mkt trevligt, hittade kläder till morgonensutgång med "KG brudarna" - ska bli Såå roligt att träffas igen! Wiho .. det är himla synd att man inte kan träffas oftare, men man har ju sitt nuförtiden, förr hade vi iaf en sak gemensamt - Skolan!

Nej nu måste jag sätta fart, så jag blir klar någongång! Men imorgon har jag SOVMORGON! Kan knappt förstå det själv - pappa gav mig ledigt från jobbet! Känns lite konstigt, kommer förmodligen vakna med ett ryck och tro att jag försovit mig?!
Imorgon blir det iaf en sväng med löparskorna så jag kan njuta riktigt riktigt mycket av alkoholen imorgonkväll.. Oh hej vad det kommer gå :]
God natt!


Godmorgon


Varit vaken i en timme nu, och har hunnit göra iordning lunchlåda, betalat in anmälningsvagift till tävling på söndag, som jag inte ens ska åka på,.. så 360:- åt skogen! Det är kul!

Känner mig rikitgt seg idag, skulle bara vilja ligga i sängen och göra asbolut Ingenting! Jobbar 7- 21 idag, kan vara därför jag känner mig fruktansvärt otaggad..

Nej, kände att jag inte hade så mycket vettigt att säga, så hej så länge!
Trevlig dag :]


Pepp

Hemkommen från jobbet och  veckohandling, blev en dyr vecka, bestod i stort sett av bara frukt och grönt - som vanligt. Sen är man ju alltid tvungen att köpa såna här nödvändiga saker som man bara måste ha, schampo, balsam, tvättmedel...Usch, Pengarna bara rasslar iväg.
Idag har jag känt mig effektiv, eller inte på Mc, där var det lugna puckar så jag jobbade väl kanske 1.5timme av 3.5 men äh ibland måste man få slappa lite.. Men imorse så hade jag eld i rumpan, hann åka till återbruket 2ggr med massa skrot som pappa har samlat på sig under stall och husbygget.

Hämtade mitt träns som jag beställde för någon vecka sen, men då hade dom inga tyglar hemma så var bara att beställa ett par så får väl vänta nån vecka till innan det blir helt komplett.

Kom och tänka på en sak idag... Varför man egentligen bloggar? Vad har jag för värt att berätta? .. jag menar det händer inte speciellt mycket i mitt liv för tillfället förutom att jag jobbar ca 10-13h/dag, tar hand om hästen, försöker motionera när det finns tid över och likaså med pluggandet? Samma sak, dag ut och dag in.
Men det är rikitgt skönt att bara få skriva av sig.. det är därför jag blggar just nu - så hoppas jag att jag på något sett kan fånga någons intresse på hur min vardag ser ut ....

Nu är det dags att byta om och ge sig ut till hästen för en förhoppningsvis lugn ridtur och sen därefter blir det en joggingtur med Emilie - det ser jag framemot.!


 

Helgens avslut

Helgens sista dag, gör mig lite nere, för jag känner mig så trött. Tror och hoppas att det har med allergin att göra, och att det ger sig snart.
Min helg har iaf varit väldigt lugn, fredags kväll ägnade jag mig åt mina vänner, vi åt pizza och kollade på film, lördags började det med en fight mellan mig och min häst, usch blir är bara jag tänker på det, att dom kan ha så starka viljor, dra mig baklänges!!
Jobbade jag på ridskolan i lördags, jobbtimmarna började så bra, hjälpte till på en svensexa där jag utmanade killen i ridning - Ja och vem vann? hihi . Emma Såklart! mycket skratt blev det.
På kvällen var jag med bästa Emilie, tillbringade halva kvällen i stallet - såklart. Vilka nördar, men sen ville vi vara lite coola vi drog oss in till stan och lekte med stadsborna, åkte och solade - vi tänkte avsluta kvällen med en glass på Mc, men då blev det lite jobb istället, va KAOS på Hälla, stor bilträff så stackars mina kollegor slet rumpan av sig så jag och Emilie hoppade in och styrde upp ! .. :]

veckan blir som vanligt mycket jobb, längtar redan till helgen!
Nu ska jag avsluta kvällen med att äta torkade jordgubbar och snacka skit med Malin,
Hej så länge!


Beslut

Nu har jag tagit ett beslut och ska försöka återförena mig med min blogg och ser om vi kommer överens.. Lär bli spännande!
Idag har de varit jobb på schemat som vanligt, klockan ringde 06.00 imorse och som alltid lika jobbigt att ta sig upp, väl uppe va det bara att traska ut till hungriga hästar.
Inget roligt har väl egentligen hänt idag, förutom en konstig tanke? hur sjutton kan man få träningsvärk i armarna efter en löprunda? :o Hel ofattbart, kan någon ge mig svaret?

Igår startade jag upp efter mitt träningsuppehåll på över en månad och gjorde det med Succe!, startade med att gå 2.5km och sprang sedan 5km och avslutade med att gå 2.5km hem! Det va såå himla underbart, och det bästa av allt - Det va inte det minsta tungt! En storstjärna ger jag till mig själv!

Nu blir det att studsa upp på hästryggen en timme och sväva över enorma hinder - eller inte - men iaf :]
Sen ska jag vara med E och M, mysig kväll med tacos hoppas jag på och torkade jordgubbar och diverse nötter..

På återseende! ...
Kram!

RSS 2.0