14 november

Mitt skrivande är som en berg o dalbana.. helt plötsligt sätter jag sprutt på tankarna och sen dör dom bara ut..

Ibland när jag läser andras bloggar slår det mig att jag ibland kanske borde flyta iväg i tankarna och bara ordbajsa.. men något håller det inne! ? skriver bara om vardagen och vad som händer på flyinge ..! inte illa det heller iof men borde kanske ta fram de filosofiska i mig?
Äsch.. någon gång kanske? .. Jaja får blir lite om min vardag på flyinge!

Körexamen är avklarad för några veckor sen och har börjat med unghäst nu.
Har ett sockersött sto som heter Scapa e.sandakan ue. Don schufro född. -06, i veckan hängde vi på henne.
Allt går så fort här nere.. tiden bara rusar iväg - GALET!!
Snart kommer jag lämna flyinge och bege mig 60mil uppåt landet och landa hemma igen! Ska bli skönt men även konstigt och Tråkigt att lämna vännerna här nere som blir kvar. Slog mig häromdagen att det är väldigt roligt när man utbildar sig till något eller skaffar nytt jobb, man får så himla mycket nya kontakter och vänner för livet! Me like!

Skolan går bra, just nu läser vi hippologi, pedagogik, hästens biologi, hästen och företaget! Det är helt sjukt vilka bra lärare vi har. Roligaste just nu är pedagogiken - Lasse är den bästa läraren jag har haft!!
Påbörjat projekt med Selma i hippologi - Förebilder inom ridsporten. Mycket intressant, haft väldigt mycket i veckan så har inte riktigt tagit tag i det än men vi har vår plan och ser fram emot när man får se resultatet!

I övrigt har det varit S-fest här nere, HAS annordnade. Mycket trevlig tillställning! Alla skulle  vara utklädda till något på S.. jag var sekreterare! Antecknade hela kvällen, väldigt roligt dagen efter! Längtar redan tills nästa fest arrangeras!

Samma dag som S-festen fick min häst somna in och komma till de gröna ängarna! Saknar henne otroligt mycket men nu vet jag att hon har det bra! Min vackra stjärna!! <3

Nästa helg åker jag hem! Ska bli jätte skönt och landa hemma en stund och bara umgås med familj och vänner! Börjar få lite hemlängtan!!


Ibland blir jag oerhört fascinerad av vissa personer, att dom verkligen känner mig så bra trots att man inte känt dem så länge!
Andra personer som fascinerar mig är personen som ger mig rysningar i hela kroppen bara för att det känns så rätt, och det sättet som han/hon är på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0