17 november

Nedräkningen har börjat!
Åker hem om 2dgr, ska bli skönt att komma hem och bara vara med familjen och vännerna!
Idag har jag varit i skolan på förmiddagen, men fick sen åka hem och lägga mig i soffan med proppade i mig värktabletter.

Gårdagen började bra, hade unghäst på morgonen skulle fortsätta hänga på vår unghäst, hon skötte sig exemplariskt under longeringen och när Carro skulle börja hänga på henne fick hon helt plötsligt panik och slänge sig i luften. Vi började om och det gick bra till och från.
Sen när vi i stort sett ska nöja oss, kommer ett nytt "utbrått" och hon flyger upp i luften igen och kastar sig sen mot mig och nockar mig med sitt huvud med all kraft hon har. Smäller till i huvudet, lät som hjälmen sprack (vilket den som tur var inte gjorde) svartnade för ögonen och knäckte till i nacken. Blev rädd och groggy.
Det hela resulterade 5 timmar på akuten !! Åkte upp nästan direkt, lika bra att kolla upp så jag inte får ännu ondare i nacke/rygg. Tack Selma för att du körde mig och höll mig sällskap! <3 Du håller en verkligen på gott humör, du fick mig att glömma bort smärtan!!

När vi kom upp till akuten fick jag komma in på en gång, den här gången togs jag verkligen på allvar. De satte på mig nackkrage och la mig på en bår, diverse proven togs och åkte sen runt på sjukhuset och kunde bara stirra upp i taket och selma såg hela tiden massa snygga läkare, men jag kunde bara fortsätta stirra i taket och filosifera om de snygga killarna! In på röntgen, nacke, huvud, bröstkorg, ländrygg röntgades.. bilderna visade att allt var normalt och inga nerver i kläm.
Fick 4 smärtstillande piller som påverkade mig grymt mycket, blev så himla groggy och illamående.
Men slutet på det hela blir det sjukgymnastik en längre tid framöver och jag är glad att jag Äntligen kan få den hjälp jag behöver!!
Tack Lundssjukhus att ni tog emot mig på ett proffsigt och vänligt sätt!!

Nu blir det att försöka skriva ihop ett arbete och lägga till lite kommentarer på ett annat arbete. Vardagen här nere i flyinge fortsätter att vara hektisk men ack så roligt jag har det!!

Kommentarer
Postat av: Sanne

Hej Ems. Gud vad bra, var det dem som fixade sjukgymnastiken med? Det är så där halvmysigt med nackkrage. NOT. Hoppas det blir bättre snart! :) Kramar

2009-11-17 @ 22:29:17
Postat av: Sanne

Hej Ems. Gud vad bra, var det dem som fixade sjukgymnastiken med? Det är så där halvmysigt med nackkrage. NOT. Hoppas det blir bättre snart! :) Kramar

2009-11-17 @ 22:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0