Regn och rusk

Lördag eftermiddag...

Hade sett framemot denna lördagssovmorgon, men vaknade halv åtta. Borrade ner huvudet i kudden för att somna om.. men klockan i mitt huvud Skrek.. dags att gå upp, dags att gå upp, dags att gå upp.. !!
Så.. du kan ju gissa vad jag gjorde ! ..

Igår var den kortaste skoldagen på länge, började 8 och slutade 9.30.. hade körning och det är så himla roligt, snart examen och slut på det roliga.. Det är synd att allt ska vara lite för effektivt här på flyinge, när man Äntligen har kommit in i ngt och fått in snitsen så är det slut, Jätte tråkigt!
Och eftersom jag slutade så tidigt så bestämde jag och selma oss för att vara duktiga, så vi tog "våra" hästar till Selma och Emmas friserings AB och klippte av pälsen på våra fyrbenta vänner. Började med "min" springare Ohio, och det tog ca 1.5timme, sen lunchade vi på resturangen..
och som vanligt när man är med Selma så får man sig Alltid ett gott skratt.. båda beställde fiskfile iaf och vi satte oss och högg tag i salladen medan vi väntade på varmrätten. och vi väntade... och vi väntade. Tillslut gick jag och sa till.. och eftersom man jobbat själv inom resturangbranchen så vill man inte vara för hård.. utan jag gick dit med bestämda steg och sa att vi väntat på vår mat i ca 10 min och vi snart dog av hunger.. då blev det fart på kocken och kom med maten inom 5sek... och som ursäkt fick vi ta varsin hemmabakad kanelbulle (som är enorma), jag tackade först nej och Selma flög högt upp "hur kan du säga nej till en kanelbulle" Ojojoj.. !!

När vi fått i oss mat, massa koffein och kanelbullarna så tog vi nya tag med klippmaskinen!
On Off stod på tur.. och det tog oss ca 2timmar. Duktiga hästar och duktiga oss.. !!

Väl klara med hästarna åkte jag hem bytte om, åkte tillbaka till skolan och red ohio.
sen vidare till stall smedjan red ut på dennis häst mockade osv...
därifrån hämtade upp selma, åkte in till sandby beställde pizza, och handlade div efterrätter, åkte hem till selma
kollade på Idol med selma, camilla, charlotte och ida.. efter Idol kollade vi på män som hatar kvinnor, Älskar filmen.. sett den 2 ggr nu, men skulle kunna se dig om och om igen!
När filmen var slut, slog det mig att klockan borde nog vara ganska mkt och ja.. jag var hemma strax efter kl. 01.00 .. somnade direkt när jag la mig i sängen... !! Vilken dag! jag som hade tänkt sticka ut i spåret, plugga osv osv..

Tack tjejor för en super härlig kväll.. ni får mig att skratta hela tiden!
 ses ikväll.. då blir det bio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0